Tips bij het verhuizen

Tips bij het verhuizen

feb 27, 2018 Blog by Huurkamers.nl

Verhuizen is een chaotische periode in je leven. Alles wat je zo geordend had neergezet in je kamer moet je nu bij elkaar proppen om het mee te nemen. Hier enkele tips die het verhuizen een stuk makkelijker maken

Planning

Als je gaat verhuizen is het belangrijk om te zorgen dat alles in die periode goed gepland is, dat er nog ruimte is voor eventuele aanpassingen, kleine aanpassingen dan wel, want het grootste gedeelte staat al vast. Zorg er ook voor dat alle afspraken op papier zijn gezet zodat je voor jezelf kunt controleren of je alles al gedaan hebt. Dit houdt in de chaos die het soms kan zijn de situatie overzichtelijk en geeft je houvast bij wat je nog op de planning hebt staan.

Professionals

Bij het verhuizen is het verstandig om een verhuisbedrijf in te huren die ervoor zorgt dat al jouw spullen netjes van jouw oude kamer naar de nieuwe komen. Als je nog niet zoveel spullen bezit kun je er natuurlijk ook voor kiezen om dit met vrienden en familie te doen. Dit is wel een verantwoording, want nu kun je als er iets kapotgaat of als er iets gebeurd, dit niet verhalen op het bedrijf dat je spullen zou verhuizen. Nu moet je dit dus gaan verhalen op vrienden en familie. Iets wat de band die je met deze persoon had wel op scherp kan zetten.

Hou het overzichtelijk

Naast de planning kan een hele kleine aanpassing, namelijk de ruimte op de verhuisdoos schrijven een stuk overzichtelijker. Je weet precies wat je in welke kamer moet zetten. En je weet ook welke spullen er ongeveer inzitten. Op die manier kun je zorgen dat de sterkste mensen het zware werk doen, en de wat minder sterke de lichte spullen oppakken zodat niemand aan het verhuizen vervelende dingen over houdt en iedereen met een lach terug kan kijken op het verhuizen.